Zanim weźmiesz udział w teście sprawności musisz się upewnić czy posiadasz:

  1. Zaświadczenie lekarskie o zdrowotnej możliwości podejścia do egzaminu;
  1. Dowód osobisty;
  2. Strój i obuwie sportowe.

Wszystkie ćwiczenia po kolei na test sprawnościowy do Policji

Poniżej zaprezentujemy wszystkie ćwiczenia z którymi przyjdzie się Wam zmierzyć na teście sprawnościowym do Policji oraz w jaki sposób je wykonać aby zostały zaliczone. Zestaw ćwiczeń i normy zaliczenia są jednakowe dla kobiet oraz mężczyzn.

Zanim przystąpisz do testu zadbaj o odpowiednią rozgrzewkę i rozciągnięcie wszystkich mięśni.

 1. Okrążanie stojaków

Każdy z kandydatów rozpoczyna egzamin od pozycji leżącej z rękoma wzdłuż ciała. Komenda „Start” rozpoczyna egzamin. Wpierw kandydat musi okrążyć dwa stojaki, jeden od lewej a drugi od prawej strony.

Podczas wykonywania tego ćwiczenia należy okrążyć stojak bez przytrzymywania się go bądź przewrócenia konstrukcji. Nie wolno również przenieść nad nim ręki.

2. Przewroty w przód i w tył

Przewroty wykonywane są na trzech materacach w kolejności:

  • Przewrót w przód
  • Przewrót w tył
  • Przewrót w przód

3. Przenoszenie manekina

Zadanie polega na przeniesieniu 28-kilogramowego manekina na odległość 5 metrów, następnie okrążanie stojaka i powrót z manekinem do punktu startu. Należy pamiętać, że manekinem nie można rzucić tylko należy go spokojnie odłożyć.

4. Przeskoki nad płotkami

Podczas tego ćwiczenia należy przeskoczyć na 4 płotkami o wysokości 76cm. W trakcie wykonywania nie wolno przytrzymywać się płotka, przewrócić go ani ominąć go w jakikolwiek inny sposób niż od góry.

5. Rzuty piłką lekarską

Każdy z kandydatów musi dobiec do wyznaczonej linii gdzie znajduje się 5 piłek lekarskich. Każda z nich waży dokładnie 3 kilogramy. Rzuty piłkami lekarskimi muszą zostać oddane zza głowy a odległość rzutu musi wynosić co najmniej 5 metrów.

W trakcie wykonywania ćwiczenia nie wolno przekraczać linii oraz rzucać w inny sposób niż zza głowy. Jeżeli jedna z piłek zostanie rzucona na bliższą odległość to można poprosić o jedną dodatkową próbę, która przysługuje każdemu kandydatowi.

6. Brzuszki z piłką lekarską

Ćwiczenie rozpoczyna się od leżenia tyłem z nogami ugiętymi w kolanach. Stopy mogą być zaczepione o dowolnym szczebel drabinki.

Dwukilogramowa piłka lekarska trzymana jest w wyprostowanych rękach nad głową. Podczas każdego powtórzenia musi ona dotknąć materaca za głową oraz drabinki.

7. Skoki przez kozła (skrzynię gimnastyczną)

Całe zadanie polega na przeskoczeniu czterech skrzyń gimnastycznych. W trakcie wykonywania ćwiczenia nie wolno przewrócić skrzyń oraz należy je pokonać od góry.

8. Bieg wahadłowy

Polega to na przebiegnięciu 10 razy jednakowo dystansu 5 metrów. Każdorazowo dobiegając do linii należy przekroczyć ją obiema stopami i nie dotykać żadną częścią rąk podłoża. Po ukończeniu ostatniego okrążenia następuje koniec egzaminu sprawnościowego do Policji.

Tabela punktacji za test sprawności fizycznej do Policji

Czas ukończenia

Liczba punktów

1

Powyżej i równo 1.41,1

3

2

1.39,1–1.41,0

43

3

1.37,1–1.39,0

44

4

1.35,1–1.37,0

45

5

1.33,1–1.35,0

46

6

1.31,1–1.33,0

47

7

1.29,1–1.31,0

48

8

1.27,1–1.29,0

49

9

1.25,1–1.27,0

50

10

1.23,1–1.25,0

51

11

1.21,1–1.23,0

52

12

1.19,1–1.21,0

53

13

1.17,1–1.19,0

54

14

1.15,1–1.17,0

55

15

1.13,1–1.15,0

56

16

1.11,1–1.13,0

57

17

1.09,1–1.11,0

58

18

1.07,1–1.09,0

59

19

poniżej 1.07,1

60

 

Uzyskane punkty doliczane są do ogółu zdobytych w trakcie egzaminu punktów. Ich finalna ilość zadecyduje o przyjęciu w szeregi Policji.

Test sprawnościowy do Policji – jak się przygotować?

Zanim zaczniesz przygotowywać się do testu sprawnościowego musisz zastanowić się jaki jest poziom wytrenowania Twojego organizmu. Test sprawnościowy do Policji nie sprawi problemu osobom, które od dziecka mają do czynienia ze sportem, ale mogą przysporzyć kłopotów tym mniej usportowionym.

Lepiej wytrenowanym radzimy przynajmniej kilka razy przećwiczyć cały test sprawnościowym w warunkach „na sucho” aby przyzwyczaić się do ćwiczeń i sprzętów.

Tym mniej sprawnym radzimy wyposażenie się w niezbędne sprzęty i wczesne rozpoczęcie przygotowań do testów. Im szybciej zaczniecie, tym macie większą szansę na zaliczenie egzaminu na wysoką liczbę punktów.

Warto wyposażyć się w piłkę lekarską oraz rozstawić podobne przeszkody, które znajdują się na egzaminie. Zalecamy również trening biegowy na krótkie dystanse, który pozwoli podnieść ogólna wydolność organizmu.